اگر می خواهید دوستان و برگزیدگان خدا باشید، به آن که به شما بدی می کند، نیکی کنید و از آن که به شما ستم می کند، درگذرید و بر آن که از شما روی می گرداند، سلام کنید . [عیسی علیه السلام]

یادگارهای ماندگار

بسم الله الرحمن الرحیم
 
از وصایاى امام کاظم «علیه السلام» به هشام:


یا هشام! مکتوب فی الإنجیل «طوبى للمتراحمین، أولئک هم المرحومون یوم القیامة. طوبى للمصلحین بین النّاس،

 أولئک هم المقرّبون یوم القیامة. طوبى للمطهّرة قلوبهم، أولئک هم المتقون یوم القیامة. طوبى للمتواضعین فی الدنیا،

 أولئک یرتقون منابر الملک یوم القیامة».(تحف العقول صفحه 393)

خوشا به حال آنان که نسبت به دیگران مهربانى و ترحم دارند، این چنین افراد روز قیامت مورد رحمت حق تعالى قرار مى‏گیرند. خوشا به حال آنان که به اصلاح بین مردم پرداخته سعى در رفع کدورت و اختلافات آنان مى‏نمایند اینان در جهان آخرت در زمره مقربین خواهند بود.
خوشا به حال آنان که قلوب خود را از رذائل و آلودگى‏هاى اخلاقى همچون کینه، حسد، بخل و دنیا دوستى پاک نگاه مى‏دارند. اینان در جهان دیگر در صف متقین و پرهیزکاران قرار دارند، (تقوى به معناى مراقبت از خود دو بعد دارد گاهى مراقبت از اعمال جوارح است و گاهى مراقبت از دل مى‏باشد که این بالاترین مرحله تقوى است)
خوشا به حال افراد متواضع و فروتن آنان که خود را همیشه نسبت به دیگران پائین‏تر دانسته و به انسانها به چشم حقارت نمى‏نگرند، اینان در قیامت بر کرسى سلطنت و پادشاهى قرار مى‏گیرند.


(از احادیث منتخب رهبر معظم انقلاب «دام ظله» در شروع درس خارج)

حمید




زائر ::: پنج شنبه 86/3/17::: ساعت 4:39 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 46


بازدید دیروز: 51


کل بازدید :450413
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
زائر
خسی بر روی اب بیکران حیات در عالم ملک. تبعیدی که به دنبال راهی برای رسیدن به وطن اصلی هست .من ملک بودم وفردوس برین جایم بود ادم اورد در این دیر خراب ابادم .زائر
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<