بسم الله الرحمن الرحیم
انان که به جایی رسیدن وخود تبدیل به قطب وغیرو شدند
از برکت معارف بلند قران کریم واحادیث رسول خدا صلوات الله علیه واله
وفرزندان گرامش بوده است .
پس ای کسانی که در فکر رسیدن به قرب باریتعالی هستید وهستیم
بیاییم از این ابشخور زلال ومطمئن بنوشیم که می تواند جان را صفا بخشد
ودل را مطمئن .واز کوچه های فرعی وبن بست بهراسیم که فرموده اند :
بی پیر مرو به ظلمات گر سکندر زمانی
لذا با عمل به دستور وفرامین خدای متعال جان ودل خود مصفا فرماییم .
وهدایت واقعی را در عمل به ثقلین بجوییم که غیر از این راه به جایی نخواهد رسید.
به نام خدا که رحمتش بى اندازه است و مهربانى اش همیشگى.
الم « 1» در [ وحى بودن و حقّانیّت ] این کتابِ [ با عظمت ]هیچ شکى نیست ; سراسرش براى پرهیزکارانْ هدایت است . « 2» آنان که به غیب ایمان دارند و نماز را بر پا می دارند و از آنچه به آنان روزى داده ایم ، انفاق می کنند . « 3» و آنان که به آنچه به سوى تو و به آنچه پیش از تو نازل شده ، مؤمن هستند و به آخرت یقین دارند . « 4» آنانند که از سوى پروردگارشان بر [ راهِ ] هدایت اند و آنانند که رستگارند . « 5»
ایات 1تا 5بقره
والحمدلله رب العالمین
حمید
بسم الله الرحمن الرحیم
انان که از قافله انقلاب جا نمانده اند واز چرب وشیرین دنیا
جانشان مسموم نشده است .ودر ترازوی دلشان کفه اصول گرایی
واحترام به ارزشها وباورهای دینی از تمام کفه ها سنگین تر است
به ندای ولی امر مسلمین گوش فرا دارند که حجت بر همگان تمام است .
سخنرانی اقا فصل الخطابی برای نیروهای وفادار به ولایت فقیه
وخط امام است که از دولت خدمتگذار حمایت کنند.
وخلجانهایی که در دلشان است به دور اندازند وبا قلب سلیم
بر سر سفره انقلاب بنشینند وبه یاد داشته باشند که هنوز
صدای بزرگان جبهه ها به گوش می رسد از اعماق زمان
در حمایت از ولایت فقیه .
وهمچنین ندای ان مرد بزرگ تاریخ معاصر حضرت امام خمینی رحمت الله علیه
که :
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا اسیبی به این مملکت نرسد.
بله ما همه حزب خداییم وپشتیبان ولایت فقیه هرچند در تشکلهای سیاسی
متفاوت ولی این را امریکا وغرب بدانندکه :
دریغ است ایران ویران شود
کنام پلنگان وشیران شود
اگر سر به سر تن به دشمن دهیم
از ان به که کشور به دشمن دهیم
والحمدلله رب العالمین
حمید
بسم الله الرحمن الرحیم
معرکه مارگیری بودوپدر دست فرزند کوچکش را گرفته بود وارام به جمع
نزدیک شد.اشتیاق در دلها شعله کشید که وسط معرکه چه خبر است .
وکودک ولع وحرص فراوانی در این مورد داشت تا بی طاقت شد.
پدر ایثار کرد وکودک به دوش گرفت وخود در بین خلایق پشت مردم
جا ماند .کودک بر فراز دوش او بنای برتعریف معرکه می کرد.
واینکه :پدر من میبیم وسط معرکه را وتو نمی بینی .
وادامه به سخنهای غمگنانه .
تا انجا که پدر به او اوازداد ای پسرکم
تو بر فرازکالبد من ایستاده ای ومرا لهیده کرده ای تا بتوانی ببینی .
پس بیبن برای دیدن ولاف زدن چه بهای گزافی داده ای .
واگر من شانه خالی کنم انگاه تو زیر دست وپا له خواهی شد
ولاف مردانگی وبصیرتت فرو خواهد شدن .
بلی واین داستان عبرتی است برای کسانی که قدر پدر نمی دانند
وحال که اقتصادی روبراه کرده اند وهیکلی نمودار ودانشی
اندوخته شروع به شماتت رابطه فیض خدای متعال می کنند.
باشد تا همه قدر پدر ومادر این رابطه فیض خدای متعال به خودمان را فراموش نکنیم .
خداوند به همه ما بصیرت علوی عطا فرماید.
والحمدلله رب العالمین
حمید
بسم الله الرحمن الرحیم
از خودت نگذری واز دنیا چشم نپوشی محال است به جایی برسی .
مهم این است که بین خدا وخودت کدوم را انتخاب می کنی .
واین انتخاب است که انسان را رستگار می کند.
حر علیه الرحمه با یک انتخاب رستگار شد واز خود گذشت وبه خدا رسید.
تا در فکر یک تومان ودو تومان باشیم واهل وکسمان نمی توانیم
مانند ان شهیدان اوج بگیریم .باید سرب بالون دلمان را پایین بندازیم
انگاه سبک بشویم وبرویم ان فضای لا یتناهی وببینیم انچه که در پایین نمی دیدیم .
وبیهوده نبود ان مرد بزرگ عصر ما امام خمینی رحمت الله علیه وقتی
رزمنده های جان بر کف را می دید وبه حضورشان می رسیدن اظهار تواضع
می کردن.خوب امام چهره هایی را می دید که در اثر تافتن نور حق در
فاصله کمی اوج گرفتن .ورزمنده ای که شب زفاف را رها می کرد وبه نبرد
حق علیه باطل می رفت .واین چنین شد که امروز با دیدن فیلم ان بزرگواران
اشک از چهرها سرازیر می شود.
کجایند مردان بی ادعا
بلی اگر بی ادعا باشیم می توانیم به جایی برسیم ولی اگر از مردم
وخدا خودمان را طلبکار بدانیم مانند اسب عصاری در جا خواهیم زد.
واین داستان امروز جامعه ما می باشد که همه به چرب وشیرین دنیا
مشغولیم ودر نتیجه در روز مرگیها سر گردان .
وگاهگاهی صدای مردان خدا بلند می شود که هشدار می دهند ولی ما
همینطور مشغولیم ومشغول...................
فاین تذهبون .........!
حمید
بسم الله الرحمن الرحیم
گناه یعنی گوش نکردن فرمان ودستورات خدای متعال ومهربان .
اگرما فرمانی از شریعت پاک محمدی را انجام ندهیم ویا مخالف ان را
بجا بیاوریم این گناه می شود.واثار وتبعاتی بر روی زندگی ما خواهد داشت .
واولینش این است که باعث می شود جلو فیض ورحمت خدای مهربان
به ما گرفته شود.وما نتوانیم از مهربانی خدای مهربان استفاده کنیم .
به عبارت روشن تر با گناه کردن خودمان را از دایره بندگان خوب خدا
خارج می کنیم وطبیعی است که دیگر مورد لطف ان مهربان یگانه قرار نگیریم .
وراه برون رفت از این وضعیت ان است که توبه نماییم .توبه یعنی برگشت کردن .
وما با برگشت خودمان دوباره مهر ومحبت خدای مهربان را شامل حال خودمان می کنیم .
من در اینجا چند راه مفید وموثر را برای گناه نکردن ارائه می دهم امید است
با بکار بستن ان جوانان عزیز به تکامل وبالندگی برسند.
ا-اول باید بدانیم که خداوند مهربان ما را دوست دارد وتمام برنامه خلقت را برای این
روبراه کرده است که ما رشد بکنیم ودر یک جمله ادم بشویم .
وراز فرستادن انبیاءوامامان معصوم سلام الله علیهما همین است .
ودر این راه قران مجید را فرستاده که کتاب راهنما در مسیر رسیدن به ابدیت سبز
وبهشت موعود است .پس اگر ما شناخت کافی از خدای مهربان واینکه
از کجا امده ایم ؟وچه باید بکنیم در این دنیا ؟وسر انجام ما چه خواهد شد؟
وبه این سوالهای اساسی جواب بدهیم ودنبال جواب انها باشیم کلی مشکل ما حل خواهدشد.
عزیزان این طور که قران مجید فرمایش می کند اصل ما از بهشت بوده است .
یعنی پدر ومادر اولیه ما بهشتی بودن وبه همین خاطر است که ما دارای روحیه
بهشتی هستیم در اصل ولی این روحیه را با عوامل مادی در دنیا خراب می کنیم
واز اثر می اندازیم .
ودر اثر تر ک اولیی که مثل گناه در دنیا نیست ودر داستان حضرت ادم وحوا سلام الله علیهما
نوشته شده است انها به دنیا تبعید شدند.
ودر نتیجه ما که فرزندان انها می باشیم ناچار در این خاکدان وتبعیدگاه اسیر شدیم .
وروح ما در کالبدی از ماده به نام بدن زنجیر شد.وما ناچار به مدتی که خدا ی متعال
می داند که اجل یا عمر ما باشد در دنیا زندانی هستیم .
وخداوند باز محبت فرمود وبرای اینکه ما بتوانیم دوباره به همان بهشت بر گردیم
اقدام به فرستادن پیامبران وامامان وقران مجید کتاب راهنما نمود تا کمکی باشد به اینکه
ما فرزندان وذریه ادم روح بهشتی خود را دوباره بسازیم وبدست اوریم تا
بتوانیم به همان بهشت موعودی که اجداد ما از انجا به دنیا تبعید شدن برگردیم .
وراه رسیدن به ان بهشت اطاعت از دستورات پیامبر بزرگ اسلام وقران مجید وامامان معصوم
سلام الله علیهما می باشد.
پس دنیا یک صحنه وجلسه امتحانی بزرگی است که همه فرزندان ادم در مدت عمرشان
در حال امتحان دادن می باشند.وخوشا به حال انانکه روح خود را بسازند ودر پایان
تبعید به بهشت موعود که دران نه غمی ونه حزنی نیست بر گردن .
این چکیده فلسفه افرینش وساختن خودمان وبرگشتن ما به عالم اخرت بود.
واما راهکارهای بعد از گناه کردن :
باید بدانیم که وقتی گناه کردیم به طور خودکار روح ما تحت فشار نیروهای درونی وبیرونی
که کمک کار ما در ساختن ان هستن قرار می گیرد.
یعنی از درون نیروی وجدان ما که همان نفس لوامه (سرزنش کننده )باشد به ما
فشار می اورد تا ما دوباره گناه خودمان را اصلاح نماییم وچرخ قطاراصلاحات جانمان را
به روی ریل دین وشریعت قرار بدهیم وهرچه زودتر توبه نماییم .تا از تخریب روح خود
جلو گیری کنیم .حال اگر این توبه واقعی باشدما سبک می شویم ودوباره کارها به روال
سابق بر می گردد ولی اگر توبه واقعی نباشد سنگینی گناه روح ما را ازار خواهد داد
وجلوی رشد وبالندگی ان را خواهد گرفت .
ونیروی بیرونی هم تمامی تشکیلاتی است که خدای مهربان برای رشد روحی ما قرار داده
بر علیه ما بسیج می شوند.در وهله اول خود اجتماع بشری موحد وپاک بر علیه ما
اقدام نموده وما را زندانی وازار خواهند داد تا ما به شاهراه تربیت ودین بر گردیم .
اگر ما چهار دستورزیر را عمل نماییم ودر اجرای ان پافشاری
امید است که ما جزو صالحین گردیم .
الف :مشارطه ب :مراقبه ج :محاسبه ح:معاقبه
مشارطه
اول صبح با خودمان شرط می کنیم که گناه نکنیم وبه دستورات خدای مهربان
گوش کنیم .وهمیشه مواضب هستیم که به این شرط عمل کنیم .
مراقبه
در طول روز مراقب ونگهبان بر این شرط هستیم .واگر نفس (خواسته دل ما)
می خواهد که بر علیه شرطمان عمل کنیم ما باید مخالفت کنیم .
در نتیجه این مخالفتمان نفس ما در برابر اراده ما ضعیف می شود
ودر سراسر روح وجسممان عقل حکومت خواهد کرد وما انگاه عملمان خوب خواهدشد.
محاسبه
شب پیش از خواب یا پیش از هر وعده نماز واجب خودمان را حساب بکشیم
خوب چند تا گناه کردیم خدای ناکرده وچند تا خلاف .
معاقبه
اگر خدای ناکرده گناه کردیم استغفار نماییم وخودمان را جریمه کنیم .
مثلا هر دروع دو رکعت نماز بخوانیم البته دیگر رجوع نکنیم به دروغ گفتن واگر می توانیم
به طرفی که دروغ گفتیم راستش را بگوییم وجبران بکنیم .
والحمدلله رب العالمین
حمید
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا لَا نَسْأَلُکَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُکَ
وَالْعَاقِبَةُ للتقوی
132طه
وخانواده ات را به نماز فرمان ده و بر آن پایدار باش . ما از تو روزی نمی خواهیم ،
(بلکه ) ما تو را روزی می دهیم ، و سرانجام (نیکو) برای (اهل ) تقوا است .
نکته ها
در روایات متعدّدی آمده است که پس از نزول این آیه ، پیامبر (ص ) تا چندین ماه درب خانه ی حضرت علی و فاطمه (ع) را می زدند و در آستانه در می فرمودند: ((الصلوه)) آنگاه به قرائت آیه تطهیر می پرداختند.
هرگاه وضع زندگی رسول خدا (ص ) تنگ می شد، این آیه را تلاوت می فرمود، آنگاه به افراد خانه دستور می دادند تا نماز بخوانند.
((اصطبر علیها)) یعنی هم در انجام نماز وهم در امر به آن تأکید وپایداری کن
پیامها
- امر به معروف از کسانی اثر بیشتری دارد که خود جذب مادّیات نشده باشند. (لا تمدّن ... وامر اهلک )
2- رهبر جامعه ی اسلامی نباید از خانواده خود غافل باشد. (وامر اهلک بالصلوه)
3- مرد نسبت به سرنوشت فکری و دینی خانواده خود مسئول است و تنها رعایت امور مادّی آنان کافی نیست . (وأمر اهلک )
4- یکی از مهم ترین زمینه های امر به معروف ، خانواده ونزدیکان انسان است . (وأمر اهلک ...) (دایره ی اهل ، به زن و فرزند منحصر نیست ، بلکه همه ی افراد خاندان را شامل می شود.)
5- مبلّغ باید در مرحله ی اوّل به تبلیغ خانواده خود بپردازد. (وأمر اهلک )
6- اوّلین مرحله ی تربیت ، کانون خانواه است . (وأمر اهلک )
7- فرمان به نماز از میان سایر واجبات ، رمز بیمه شدن اعضای خانواده است . (وأمر اهلک بالصلوه)
8- برای عدم وابستگی به زرق و برق دنیا، به نماز پناهنده شویم . (لا تمدّن ... وامر اهلک بالصلوه)
9- یکی از مصادیق روشن و بلند معروف ، نماز است . (وأمر اهلک بالصلوه)
10- موضوع نماز در خانواده دارای اهمیت خاصی است ، باید والدین بر آن اصرار کنند. (وأومر اهلک بالصلوه واصطبر علیها)
11- امر به معروف ، مداومت و پایداری لازم دارد. (اصطبر علیها)
12- خداوند از عبادت ما سودی نمی برد، ثمره ی آن به خود ما باز می گردد. (لانسئلک رزقا)
13- سفارش به نیکی ها باید جدّی وهمراه بیان آثار باشد. (وامر اهلک ... والعاقبه للتّقوی )
14- نماز، زمینه ساز پاکدامنی و تقواست . (وأمر اهلک بالصلوه... والعاقبه للتقوی )
15- حسن عاقبت در سایه ی تقوای الهی است ، نه مادّیات . (والعاقبه للتقوی
بسم الله الرحمن الرحیم
وقتی ان انفجار رخ داد ویاران امام از جمله شهید بهشتی پر پر شدن
کشور در بهت عظیمی فرو رفته بود بعد از ان در حزن وماتم عظما!
انقدر ضد انقلاب تبلیغ سوءدر باره ایشان کرده بود که دوست ودشمن
او را امریکایی می دانستن واین انفجار خط بطلان بر تمام سوء تفاهمهای
همه کشید.
دکتر بهشتی (ره )به تنهایی چون کوهی استوار در مقابل لیبرالها وانانی
که خواستار دوباره استیلاءامریکای جنایتکار در ایران اسلامی بودن ایستاده بود.
فراست وعلم وشهامت وایمان ومدیریت بالای ایشان او را از همگنان ممتاز ساخته بود
وبه تنهایی پرچم دار خط امامی ها بود.
ان زمان منافقین ولیبرالها جولان می دادن وتنها دکتر بهشتی مظلوم بود که در ان
جو خفقان ووحشت نیروهای حزب الله را به پیش می برد وقلعه ای مستحکم
ونفوذ ناپذیر برای یاران امام وانقلاب به شمار می رفت .
الان سالها از ان ماجرا می گذرد واو رسالتش را انجام داد وبا شهید شدنش
راه خویش را استمرار بخشید که همان راه انبیاءوصلحا ءمی باشد.
ما اکنون چه باید بکنیم ؟
ایا باید دوباره سر در اخور اجنبی مثل زمان شاه فرو ببریم ؟
ایا باید مثل کشور های اقمار امریکا سلطه بی چون وچرای دیوان را به قیمت زندگی
راحت قبول بکنیم ؟
یا خواستار بر پایی فرهنگ علوی در کشور باستانی وپر افتخار علوی باشیم ؟
واین انتخاب است که ادمی را عاقبت به خیر می کند.
یا یزیدی ؟
یا حسینی ؟
یا معاویه ؟
ویا علی ؟
وبی شک ملت سترگ وبزرگ ایران علوی هست وحسینی خواهد ماند.
ودر این شکی ندارم ونداریم .
برقرار باد همیشه پرچم اسلام وجمهوری اسلامی
وپیروز باشند همیشه زمان مسلمانان
امین یا رب العالمین
الحمدلله رب العالمین
حمید
بسم الله الرحمن الرحیم
ازادی واقعی در این است که تو از همه قید وبند رها شوی .
ودل یکسره در ره الله افریدگار توانا بسپاری واینچنین تو ازاد می شوی .
ازادی به برهنگی وهرزه گی وبیهوده گرایی نیست .اگر بر نفست پیروز شوی
وبر او امیر گردی مردی .وگرنه ازاد نیستی بلکه در غل وزنجیر نا مرئی هستی ولی
خود نمی دانی .
حافظ می فرماید:
غلام همت انم که زیر چرخ کبود زهر چه رنگ تعلق پذیرد ازاد است
تعلق خاطر ما باید خدای متعال باشد.ان چیزی که ما را سیر می کند خدای مهربان است .
چون خدای متعال ما را مثل خود افریده است ونفخت فیه من الروحی
واز روح خود در او دمیدیم .لا جرم ما صفات ان ذات متعال را دارا می باشیم .
وروح ما سیری نا پذیر است .واز هرچه که باشد خسته می شود مگر یک چیز.
وان خدای متعال است که گمشده ما هست وما این خود نمی دانیم .
خداوند متعال غایت امال وارزوهای ما است .
واوست که این همه به ما کرامت وبزرگی داده است .
وبرای خلقت ما به خودش افرین گفته است .
فتبارک الله احسن الخالقین
تمام خوبیها به او ختم می شود.وتمام حمد ها وسپاسها برای اوست .
واز ان اوست .
واگر ما از یک شیئی تعریفی می کنیم در اصل از او حمد وتعریف می نماییم .
چون مبداءومقصد همه چیز اوست .
وما با رنگ خدا گرفتن از همه تعلقات ازاد می شویم .
ازاد ازاد ازاد
الحمدلله رب العالمین
حمید
بسم الله الرحمن الرحیم
دل که جایگاه خدا شد وخالی از اغیارانگاه تو می توانی انتخاب صحیح بکنی .
حالا هر کسی خدای مهربان را دوست دارد تو دوستش داری حالا هرکی باشد.
هم حزبی یا غیر ان ملاک تو در این انتخاب این است که او معبود ترا دوست
دارد یا نه ؟خدا خواه هست یا خود خواه .
برای مردان خدا ملاک دوستی ودشمنی کردن خدا هست .
هرکسی اصول شرعی والهی را محترم بشمارد در دایره محرمان وارد می شود.
وان کسی حالا هرکسی باشد به خواسته دلش کار می کند وبه ساز استکبار
می رقصد وگوشه چشمی هم نگاه به دین خدای متعال دارداو نمی تواند
برای مومنین الگوی رفتاری باشد حال هرکسی باشد.
مهمترین ملاک برای دوستی خداست .وملاک ومعیار دوستی با خدا
عمل به فرمان وفرمایشات اوست .که در قران مجید وسنت واحادیث رسول خدا
صلوات الله علیه واله وائمه معصومین سلام الله علیهما امده است .
اگر می خواهید در ردیف حزب الله قرار بگیریدبه این معیاریعنی
حب وبغض برای خدای متعال پایبند باشید تا در زمره موحدان واقعی قرار بگیرید.
از حزب های دیگر بدر ایید ودر حزب خدا وارد شوید ودر ارامش ابدی منزل کنید.
چون الا بذکر الله تطمئن القلوب
اگاه باشید دلها به یاد خدای متعال ارام می گیرند.
پس می گوییم :
هر دو عالم را به دشمن ده که ما را دوست بس
واین چنین انتخاب می کنیم .
واین چنین ازاد می شویم .
واین چنین زندگی می کنیم .
واین چنین می میزیم .
ان صلاتی ونسکی ومحیای ومماتی لله رب العالمین .
حمید
بسم الله الرحمن الرحیم
به هوش باشیم که دشمن شاد نباشیم
کاری نکنیم که استکبار دشمن خدای متعال شاد شود.
همه نگاه ها به ایران اسلامی هست .
وبنزین نباید به غائله ای بر ضد نظام شود.
ومسئولین هم باید به فکر مردم رشید ایران اسلامی باشند.
که همه چیزشان را برای اسلام هبه کرده اندودر این راه مهر تایید امام امت
خمینی کبیر را بر پیشانی سترگشان دارند.
که :
ملت ایران از ملت زمان رسول خدا (ص )بهترند.
ملت ما خوب هست .ولی مسئولین باید بدانندکه با یک قیام وقعودشان
ذائقه این ملت شریف را تلخ نکنند.واز کمترین امکانات او را محروم نکنند.
وبدانند رضایت این ملت خداجو از واجبات است .
واکنون با این وضع بنزین از نظر روانی ملت به دوره جنگی فکر می کند.
چرا کسانی که برنامه بیست وپنج ساله می نوشتن فکر این سالها را نکرده بودند.
وبه جای اتومبیلهای شخصی چرا اتوبوس وغیرو تولید نکردن که مردم مجبور نباشند
از اتومبیل شخصی استفاده بکنند وسالانه کلی تلفات ؟
اسلام به خودی خود ندارد عیبی
هر چه هست از مسلمانی ماست
حمید